Er butik 1 bedre end butik 2?

Eksempel 1: Hvorfor tælle handlende?

En detailhandelskæde besluttede at sammenligne to tilsvarende butikker i kæden. Butikkerne havde samme størrelse og med lignende placering. Ved afslutningen på en bestemt dag, rapporterede de:

• Butik 1: 32.900,00 i omsætning

• Butik 2: 26.380,00 i omsætning

Det så ud til at butik nummer 1 var den bedste, men var det virkelig tilfældet? Uden at kende de underliggende data er det svært at sige. Ved at se på antal handlende, får vi den manglende information, som der er brug for

antal handlende

 

• Butik 1 havde 25 % højere samlet salg end Butik 2.

• Butik 1 havde omkring dobbelt så meget handlende som Butik 2.1 havde 25 % højere samlet salg end Butik 2.

Fra de målte trafikdata kan vi konkludere, at butik 2 faktisk er langt mere effektiv til at udnytte det givne potentiale. Undersøgelsen fører til følgende vigtige indsigter:

• Butik 1 bør forbedre butikkens resultater ved at drage fordel af den eksisterende trafik, gennem ændring af indsatsen i butikken

• Butik 2, bør overveje at øge trafikken gennem for eksempel reklamer.

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer