Et firma, der lever af at sælge produkter, lever livet farligt uden vækst.

Jeg er netop kommet tilbage fra et morgenmøde hos Næstved Erhverv A/S. 130 deltog gratis i et super godt møde med inspiration omkring VÆKST og SOCIALE MEDIER (David Ledstrup, ekspert i sociale medier). Godt gået Næstved Erhverv A/S.

Jeg har lyst til at dele nedenstående fra mødet.

salg til flere kundeemnerEn virksomhed, der lever af at sælge produkter, lever livet farligt uden vækst. Uden vækst på toplinjen starter degenereringen hurtigt. Og hvis bundlinjen stopper med at vokse, er dødskampen allerede i gang. Man kan som bekendt ikke spare sig til vækst. Og i længden kan man heller ikke skabe vækst med markedsføring alene.

I sidste ende kan væksten kun skabes ved at udvikle produkter og serviceydelser, som begejstrer. For væksten kan kun komme ét sted fra. Fra kunderne. Og kunder vil have attraktive, forførende og værdiskabende produkter fra tydelige virksomheder med stor selvbevidsthed (Kilde: DDB Identity Book vækst)!

Meget smukt skrevet! Lader den lige stå lidt.

Vækst og udvikling er, uden den store overraskelse, svaret på spørgsmålet om hvordan din virksomhed overlever på lang sigt!

Men hvordan skabes der udvikling for at blive ved med at have attraktive, forførende og værdiskabende produkter i din fysiske butik, butikscenteret, museet, campingpladsen osv.

Hold FOCUS på kundens samlede oplevelse (attraktiv, forførende og værdiskabende) ved at handle i din “butik”, og dine valg/eksperimenter i forhold til

  • De valgte produkter og sortiment
  • Priserne
  • Vareplaceringer
  • Den intern markedsføring
  • Butikkens kundeservice
  • Butikkens indretning
  • Dekoration af butiksvinduer
  • Brug af udendørs salgselementer
  • Den ekstern markedsføring og herunder brug af sociale medier
  • Dit personale
  • Din ledelse
  • Butikkens profil og image og beliggenhed
  • Salgskanaler og herunder brug af e-handel

Sørg for, at du løbende får tilbagemelding på kundernes samlede oplevelse af din virksomhed/butik.

Sørg dernæst for, at du løbende får inspiration til at udvikle nye ideer og tiltag. Hvor får du den fra, og hvordan får du inspirationen til at blive til konkrete aktiviteter?

Sørg sluttelig for, at du løbende måler hvilke tiltag der virker (større kundestrøm, højere kundekonvertering, større salg/kunde, større kundeloyalitet)! Hvordan måler du det, og hvordan giver målingerne mening som et styringsværktøj (her har jeg et par ideer)?

Med venlig hilsen
Kim Hannibal

Tilmelding til FOCUS HANNIBAL nyhedsbrev

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer