Hvor effektiv er din reklame?

Hvor effektiv er din reklame?

Følgende eksempel viser, hvordan trafikdata kan bruges til at overvåge effektiviteten af ​​dine annonce-kampagner.

En butik bør løbende reklamere for sig selv overfor offentligheden og de potentielle kunder. Kampagner/reklamer bliver normalt udsendt til målgruppen om torsdagen for at tiltrække mere trafik til weekenden. Nogle kampagner ser ud til at virke fint, mens andre ikke synes at få flere mennesker til butikken.

Butikschefen følte, at de havde brug for et værktøj til at følge op med og sammenligne, hvor effektive kampagner havde været over tid (øge trafikken til butikken). Butikstrafikken blev målt i to uger, hvor den første uge er uden annoncering  og den anden uge er med annoncering. Ved beregningen af ​​forholdet mellem trafikken for hver dag i de to uger, fås information om, hvordan trafikken er steget eller faldet fra ugen uden annoncering i forhold til ugen med. Nedenfor er beregnet forholdet for de to forskellige salgsfremmende uger.

reklame ratio

På graferne kan vi se nøgletallene for de to reklamekampagner. Da reklamer/annoncering næsten altid udsendes på torsdage må vi forvente, at forholdet mellem uge 1 og 2 bør være tæt på én (1) fra mandag til torsdag, som også er tilfældet. Men i løbet af weekenden, ser vi en stigning i trafikken i forhold til ugen før en markedsføring. Vi drager den konklusion, at annoncering “1” var meget bedre end annoncering “2” til at øge trafikken i løbet af weekenden. Faktisk mere end fordoblede annoncering “1” trafikken i forhold til ugen før annoncering, mens annoncering “2” resulterede i en mindre stigning i trafikken.

Se mere under “kundetælling“.

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer