Hvorfor skal du overhovedet beskæftige dig med hvor god butikken/kæden er til at sælge?

Hvis du ikke gør det, har du ikke styr på din butik/kæde!

For at styre butikkens/kædens resultater skal du vide

  1. Hvor tilfredse er kunderne med deres oplevelse i butikken?
  2. Hvor god er butikkens markedsføring til at tiltrække kundeemner?
  3. Hvor god er butikkens butiksvindue til at tiltrække kundeemner?
  4. Hvor mange kundeemner træder ind i butikken?
  5. Hvor god er butikken/medarbejderne til at konvertere kundeemner til kunder?
  6. Hvor god er butikken/medarbejderne til at maksimere salget pr. kunde (mersalg)?

salg til flere kundeemnerNår du kender svaret på ovenstående forhold, kan du arbejde systematisk med at optimere udbyttet af din markedsføringsinvestering, vinduesudstilling og butiksmedarbejdere. Det kræver blot, at der holdes øje med målingerne og de sammenholdes med de aktiviteter, der sættes i gang. For at gøre det, skal der være et simpelt system, der skaber overblik.

Næste skridt kan være undersøgelse af kundernes adfærd i butikken, for at udpege de bedste vareplaceringer og derigennem udnytte butikkens salgsareal bedst muligt.

Der er mange områder, som løbende kan justeres i butikken.

FOCUS COUNT. UdstillingTraditionelt kan der justeres på

  • Produkt
  • Sortiment
  • Pris
  • Vareplacering
  • Intern markedsføring
  • Kundeservice
  • Butiksindretning
  • Dekoration i butiksvindue
  • Udendørs salgselementer
  • Ekstern markedsføring
  • Personale
  • Ledelse
  • Butiksprofil og image
  • Beliggenhed
  • Salgskanaler

Hvis du har styr på ovenstående, og der er behov for butikkens produkter i markedet, så lover jeg dig, at butikkens eksistens er sikret 🙂 Første skridt i den retning er at få styr på butiksmålingerne kundestrøm, kundekonvertering og gennemsnitssalg/bon.

Kontakt os for en dialog om hvordan vi kan hjælpe med at komme igang.

FOCUS HANNIBAL
Galoche Allé 15
4600 Køge
Tlf.: +45 2392 8545
Mail: hannibal@focushannibal.dk

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer