JYSK forbedrer konverteringsgraden fra besøgende til købere med 15%

JYSK installerer persontæller fra SensMax

JYSK installerer persontæller fra SensMax

Detailkæden JYSK opsætter SensMax persontællerløsning i sine butikker, og har forbedret konverteringsgraden fra besøgende til købere med 15%

JYSK butikker har opereret på det baltiske marked i 13 år. På grund af et konkurrencepræget forretningsmiljø er virksomheden altid på udkig efter effektive IT og marketingværktøjer til at strømline driften og øge salget.

For to år siden blev virksomheden opmærksom på SensMax persontællerløsning, som er installeret i mange butikker i hele Den Europæiske Union.

Lederen af JYSK it-afdeling for de baltiske lande Arnis Gulbis udtaler: “Før installationen af et persontællingssystem blev konverteringsgraden fra besøgende til kunder ikke systematisk målt. Vi var ikke klar over, hvor effektiv den ene eller anden reklamekampagne eller markedsføringsaktivitet virkede. Med SensMax løsningen fik vi en god funktionalitet, en enkel installation og systemledelse, god efter-salg-service og oveni købet en fornuftig indkøbspris “.

Som en test, tjekkede virksomheden udstyret, ved at sætte det op i en af ​​deres butikker, og fik straks et positivt resultat. Efter det, blev tællere fra SensMax installeret i alle 27 butikker i Letland, Litauen og Estland.

“Vi ønskede pålidelighed i de ​​tal, som tællerne registrerede, så vi hyrede et par personer til manuel registrering af besøgende i butikkerne. Gennem det fik vi fuld tillid til udstyret, som havde en nøjagtighed på min. 98 %” siger Arnis Gulbis.

Blandt fordelene ved SensMax kan også nævnes den lette integration med resten af it-infrastrukturen hos JYSK. I alt har integrationen af persontællerne i alle 27 butikker kun taget 3 uger, og det er for et projekt af denne størrelsesorden en rekord kort tid.

“Alle data fra person tællerne indgår nu i vores samlede salgsanalyse system POS (Microsoft). Integration blev suppleret med et specielt udviklet datakonvertering modul, som gjorde det muligt at forbinde kassestrimlen med besøgstallene. Nu har vi hver eneste dag en komplet analyse af salg, baseret på antallet af besøgende i butikkerne ” siger Arnis Gulbis.

Efter indkøring af person tællere, har virksomheden gennemført en betydelig omstrukturering og optimering af butikkerne. Enkelte butikker har endda reduceret driftstiden, da det blev klart, at arbejdet i den sidste time ikke var effektiv. I mange andre tilfælde er arbejdsstyrken tværtimod blevet øget for at klare den store tilstrømning af besøgende.

“Over de sidste 2 år har vi formået at øge konverteringen af ​​besøgende til kunder med 15%. Dette er en meget god salgsindikator. Hvis vi pludselig ser, at der i nogle butikker er et stigende antal mennesker, der har forladt butikken uden et køb, vil vi straks skride til handling, og kontakte butikslederen for i fællesskab at finde den mulige årsag. Årsagen er dog ofte, at der er mangel på sælgere, mangel i deres kompetencer eller mangel på de rigtige produkter i butikken” – fortæller Arnis videre.

Systemet hjælper også JYSK med at spore effektiviteten af ​​reklamekampagner og deltagelse i forskellige marketing aktiviteter i indkøbscentre. Vi ser straks en stigning i antallet af besøgende, og forventer en salgskonvertering for at berettige kampagnen. For eksempel ved vi, at en effektiv annoncering i traditionelle medier i gennemsnit giver en stigning i besøgsstrømmen på 10%.

“Overordnet set er person tællingssystemet en værdifuld investering for at kunne træffe de rigtige markedsføringsbeslutninger i fremtiden. Det giver en pålidelig vurdering af vores salgskompetence. I løbet af to år, har der kun været små lokale fiaskoer med tællerne, som er blevet løst hurtigt og generelt inden for 2 arbejdsdage” – opsummerer Arnis Gulbis.

 

Udstyr til persontællingFOCUS HANNIBAL er distributør af SensMax udstyr. Kontakt os for yderligere information.

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer