Konverteringsgrad – drivkraften bag din butik..

Du skal forstå og forholde dig til ét ord: KONVERTERINGSGRAD

Et lidt svært ord, men til gengæld meget vigtig!

Konverteringsgraden står for hvor mange ud af 100% besøgende (alle der træder ind i butikken), der ender med at foretage et køb (kunder). Høj konverteringsgrad, tæt på de 100%, er fremragende, og lav konverteringsgrad, tæt på 0%, er en katastrofe for din butik. Konvertering er altså et udtryk for hvor god butikken totalt set er til at sælge sine varer.

Konverteringsgraden er det procentmæssige antal af de besøgende, som foretager et køb (bliver  kunde).

Når du måler og kender konverteringsgraden kan du målrettet begynde at ændre på forskellige forhold (ledelse, reklamering, antal ansatte og bemanding over døgnet, åbningstider, køtid ved kassen, serviceniveau, personaleuddannelse, butiksindretning, vareudbud, priser/tilbud, placering af varer, placering af butik m.m.) for at øge butikkens evne til at gøre kundeemner til kunder. Figuren herunder skal illustrere hvordan det kan gøres mere synligt hvordan forskellige tiltag skaber værdi.

konverteringsgrader

Første skridt er at begynde at måle hvor mange handlende og kunder butikken har. Se mere under “Persontælling

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer.

Lukket for kommentarer