Kort over konverteringer

Vi har udviklet et kort over konverteringslandskabet for en butik.

Konverteringerne for en butik

Konverteringerne for en butik

Udgangspunktet eller kundepotentialet starter med de købedygtige personer i byen, eller dem der kan trækkes til byen/området. Konverteringstrin 1 består i at få så mange som muligt til at færdes på butik gaden eller i storcentret.

Konverteringstrin 2 består i at få så mange som muligt til at gå ind i butikken.

Konverteringstrin 3 består i at få så mange som muligt til at købe noget i butikken.

Konverteringstrin 4 består i at få så mange tidligere kunder til at købe igen og mere pr. indkøb. Husk at det generelt altid er nemmere/billigere at forsøge at sælge noget til en tidligere kunde, end at tiltrække en ny.

I højre side af oversigten nævnes butikkens handlingsparametre i overskrifter:

  • Markedsføring
  • Butiksindretning
  • Arealanvendelse
  • Butikprofil

Oversigten kan være en hjælp til at prioritere tid og penge. Hvor skal omsætningen eller væksten i omsætningen komme fra? Skal der satses på konverteringstrin 1, 2, 3 eller 4 eller flere trin på samme tid? Hvilke handlingsparametre skal udnyttes? Er det markedsføringen der skal ændres, butikken som kan indrettes på en anden måde, skal arealet inde i butikken udnyttes anderledes, eller skal butikprofilen gøres endnu skarpere?

Kunsten i at styre anvendelsen af sin tid og penge ligger i løbende at vide hvor mange der befinder sig på konverteringstrin 1, 2, 3 og 4. Den viden skal sammenlignes med kassens indhold (antal indkøb, indkøbsværdi/kunde, indkøbsmængde/kunde, indkøb pr. m2 ovs.) og de handlingsparametre, som man har sat i spil.

Læs også om return on investment og konverteringsgrad eller kundetælling

Vi hjælper gerne med at forsøge at skabe et overblik!

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer