Mister I også op mod 50% af jeres (fysiske) butiks kundeemner?

Herunder vises en oversigt med én butiks daglige salg til kundeemner! Som det fremgår ligger andelen generelt under 50%!

Eksempel på hitrate

Det er da et ærgerligt spild af salgspotentiale i en tid med stigende konkurrence fra e-handel. E-handlen har været støt stigende de sidste år, og forventes stadig at vokse – mere i nogle produktgrupper end andre.

Opgørelse af salgstabet kan ikke laves ved at se på dagens salg. Dagens salg afspejler jo resultatet af dagens succes, og ikke dagens tabte salgspotentiale. For at opgøre dagens tabte salgspotentiale kræves en kundetæller og beregning af kundekonverteringsgraden.

Det er nemt og gøres ved at sammenligne antal ekspeditioner med dagens besøg.

Hvad er mon årsagerne til at disse kundeemner går igen uden at købe noget, når de har bevæget sig ind i butikken i stedet for at købe via internettet?

Forklaringer kan f.eks. være, at

  • ikke alle som besøger butikken rent faktisk er kundeemner
  • kundeemnet brugte butikken som show rooming
  • kundeemnet blot søgte inspiration eller ønskede at fordrive tiden
  • butikssælgerne ikke har haft tid til kundeemnerne, eller der har været for få butikssælgere
  • butikssælgerne havde ikke de fornødne kompetencer eller engagement til at give den rigtige vejledning
  • den eftersøgte vare var ikke på hylden, eller den har været svær at finde
  • det er for svært at finde rundt i butikken
  • der var for lang kø ved kassen
  • prisen ikke var rigtig
  • osv.

Vi vil hjælpe dig med at finde svarene for din butik, komme med forslag til forandringer, fastlægge målsætninger og følge op på processen.

At finde svarene på årsagerne til de tabte kundeemner bør interessere enhver butiksejer, ligesom det må står højt på listen at skabe overblik over butikkens evne til at konvertere butikkens kundeemner til kunder.

salg til flere kundeemnerTag første skridt allerede i dag, og lad os hjælpe med at holde styr på processen, som kunne indeholde 4 trin.

Trin 1. Få overblik over hvor mange kundeemner, der ikke køber (”tabes”).

– Hvis en kundetæller eller persontæller ikke allerede er installeret, så få hurtigst muligt et tilbud fra os. Dagens kundetælling kobles sammen med ekspeditionerne for at skabe overblikket.

Trin 2. Find ud af, hvorfor der ikke sælges til hovedparten af kundeemnerne.

– Sammen finder vi svarene.

Trin 3. Gør noget ved årsagerne, for at udnytte butikkens salgspotentiale bedst muligt.

– Vi hjælpes ad med at definere målsætninger, budgetter og skabe forandringer.

Trin 4. Følg op på om ændringerne virker (her skal målingerne fra kundetælleren eller persontælleren bruges)

– Vi hjælper med at følge op på processen, foretage beregninger og synliggøre resultaterne.

Kontakt os, så vi kan få en dialog om hvordan flere kundeemner kan blive til en kunde i din butik

FOCUS HANNIBAL
Galoche Allé 15
4600 Køge
Tlf.: +45 2392 8545
Mail: hannibal@focushannibal.dk

Tilmelding til FOCUS HANNIBAL nyhedsbrev

PS. Hvis butikken vinder langt mere end 50% af kundeemnerne, så bør fokus i stedet være på at tiltrække flere kundeemner. Selvom der allerede er installeret kundetællere i butikken, så er processen stadig den samme.

Bookmark permalink.

Lukket for kommentarer