Køkontrol

Højere kundetilfredshed og genkøb gennem styring af kø ved kassen med fokus på køkontrol.

kassekø i butikKunder hader at stå i kø. Omfattende forskning viser, at kø ved kassen, er den største årsag til kundernes utilfredshed i detailhandel. Korte køer – og mere vigtig, forventningen om korte kassekøer – er en vigtig måde at opbygge kundeloyalitet og omsætning. Erfaringen fra detailhandel opleves også i andre sektorer fra banker til forlystelsesparker.

At reducere kø og en mere effektiv udnyttelse af kassepersonale og kundeservice er et must.

FOCUS HANNIBAL’s leverandører, har stærke referencer for kø-ledelse hos supermarkeder og en stærk ekspertise. Blandt britiske kunder omfattes to af landets største operatører, Tesco og Morrisons. Der arbejdes også med nogle af de største forhandlere i hele verden, herunder nogle af de bedst kendte supermarkeder i Nordamerika og Danmark, såsom Kroger og Dansk Supermarked.

De økonomiske argumenter er ekstremt overbevisende: uden undtagelse, har implementering af kø-styring betalt sig ind inden for få måneder.

Løsningen opbygges intelligent over 6 måneder:

  • Detailhandler udvælger testbutik(-ker)
  • Udførelse af testsite undersøgelse
  • Forslag til arbejdsplan og økonomisk skitse
  • Detailhandler godkender planen
  • Projekt kick-off-møde
  • Forberedelse af installation
  • System installation udført udenfor åbningstiden
  • Dag 1-5: Installation og revidering
  • Dag 6: System præsenterer nøjagtige kølængder & ventetider
  • Efter 3 uger: Køtidssystemet har lært køsituationen i butik(-kerne)
  • Efter 8 uger: Systemet har nok historie til at udarbejde tidsplan for kassemedarbejderne
  • Ugentlige opfølgningsmøder i tre måneder under prøveperiode
  • Udarbejdelse af business case og model for investeringsafkast for at retfærdiggøre roll out til flere butikker

Se mere om vores tælleudstyr her

Tilmelding til FOCUS HANNIBAL nyhedsbrev

Lukket for kommentarer